Friday, May 15, 2009

Salam Pengenalan Untuk Peminat Bonsai

Salam pengenalan buat semua peminat seni bonsai.Terima kasih atas kesudian membuka blog saya.Sesungguhnya blog ini adalah semata-mata saya buka untuk berkongsi pengalaman dalam menimba ilmu bonsai dan mencari lebih ramai lagi kenalan dalam seni bonsai.
Sesungguhnya saya masih lagi baru dalam dunia bonsai dan masih lagi menimba ilmu dalam proses membuat pohon-pohon yang menarik.Saya mula meminati seni ini sejak akhir tahun 1999, pada masa itu saya baru saja bertukar dari Johor.Pada peringkat awal penglibatan, saya umpama perahu yang tidak berkemudi... tak tahu di mana hendak belajar dan tak tahu dengan siapa hendak berguru,
Berkat kesungguhan dan minat, maka berjumpalah saya dengan Cikgu Ibrahim Ngah dari Kampung Kemuning, Machang. Sejak dari situ lah saya mula mengenali seorang demi seorang pemain-pemain veteran lama dalam bonsai antaranya ialah Pok Su Din(Alor Pisang,Besut), Ismadi(Banker), Wan Yaakob(Pauh Lima) dan yang lain-lain lagi.Dari situlah saya mula belajar ilmu bonsai dengan asas-asas yang betul.
Mereka inilah antara insan-insan yang memberi tunjuk ajar kepada saya pada peringkat awal... Terima kasih cifu...

No comments:

Post a Comment